Tuesday, February 4, 2014

Old Skool


Macam berjanji je semua barang kat rumah tu nak buat perangai..Mula-mula water heater rosak..memang betul-betul menduga bila nak mandi pagi dalam keadaan cuaca yang sejuk skang ni..Lepas tu mesin kelapa pulak rosak..aku baru je berani nak mesin kelapa sendiri walaupun separa failed, dia dah buat perangai..Dan sekarang ni aircond kat bilik aku plak wat perangai..Keluar air kat depan yang keluar angin tu..Sampai ke hari ni masih tak repair lagi..So, terpaksalah aku letak besen bagi air turun dalam tu,kalau tak confirm banjir bilik aku..

Kata mesin kelapa rosak, time nak kukur/ parut kelapa berebut tak mau sebab sakit pinggan nak habiskan sebiji kelapa..Nasiblah barang lama masih ada.. Balik ke zaman dulu kala rasanya..Tetiba rasa macam kampung sangat walaupun aku orang kampung sebab duduk bersimpuh dengan pakai kain batik..:)

Kalau kami kat Terengganu/ Kelantan panggil koghe nyiur..




Macam ni lah bentuk "koghe nyiur" yang kat rumah aku..Bentuk lebih kurang macam rehal mengaji..

No comments:

Post a Comment